Ekonomi

Bakan ilham perisini verdi! İstanbul-Antalya arası 5 saate indi

Bakan Adil Karaismailoğlu, CNN TÜRK’ün canlı yayınına katıldı, İstanbul-Ankara arasındaki süper hızlı tren hattı ne zaman yapılacak? Ankara-Sivas hızlı tren projesi, yeni Zigana Tüneli ve Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde son durum nedir? Deprem bölgesinde altyapı ve üstyapı alanında hangi ihtiyaçlar karşılandı? Ulaşım projeleri vatandaşların hayatını nasıl değiştirdi?’sık sorulan soruları yanıtladı.

Bakan Karaismailoğlu, “İstanbul’da yollar depreme hazır mı?”soruya “Yaptığımız tüm yatırımların arkasındayız. Umarım bu tür felaketlerle karşılaşmayız ama yaptığımız yollar bozulmadan kalır. Köprülerimizin depremlerde güvenli olduğunu söyleyebiliriz.”o cevapladı.

Bakan Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul ortasındaki hızlı tren hattı projesinden de bahsetti. “Süper hızlı tren 350 km hız yapacak. Kadıköy’den Kızılay’a 80 dakikada gidecek”söz konusu.

Bakan Karaismailoğlu’nun açıklamalarından satırbaşları:

İMECE UYDU

Bunlar gurur duyulacak şeyler. Uydu alanında dünyanın yüzde 30’una hizmet veriyoruz. Konuştuğumuz konuları görüyorsunuz. Türkiye her zaman seviye atlayarak yoluna devam ediyor. Bunlar bize büyük teknolojik faydalar sağlıyor. Bunlar ticari olarak Türkiye’nin dünya pazarlarındaki gücünü gösteriyor.

Uzaktan erişimin bu kadar değerli olduğu bir çağda bunlar tüm süreçleri olumlu etkileyecektir. Türkiye, Türsat 6A ve kendi uydusu ile uzayda temsil edilen ilk 10 ülke arasına girecek.

DEPREM BÖLGESİNDE ÇALIŞMALAR

110 bin kilometrekarelik bir alanı etkileyen, dünyanın en büyük felaketlerinden biriyle karşılaştık. Çok zor günler geçirdik. Şu anda vatandaşlarımızın değerli bir kısmı konteynerlerde yaşıyor. Şehirlerimizde ticari faaliyet arıyoruz. Çok zor günlerde vatandaşlarımız nefes alsın diye ilk günlerdeki gibi çalışıyoruz. Toplam çaba devam ediyor. Enkazın kaldırılması artık sona yaklaşıyor. Kalıcı konutların temeli atıldı.

Depremden sonra Adıyaman’daydık. Havalimanına geldiğimde AFAD gruplarıyla bölgeye giderek süreci yönettik. Adıyaman ve Kahramanmaraş’ta enkaz kaldırma çalışmaları bitmek üzere. Bu şehirlerin yeniden inşası için de çalışmalar yapılıyor. Deprem bölgesinde karayollarında sıkıntı yok. Kahramanmaraş-Göksun arasındaki tünellerimizde herhangi bir sıkıntı olmadı. Niğde Karayolu deprem bölgesinde ulaşımda önemli rol oynadı. Hem hayatımızı kolaylaştırıyorlar hem de can damarımız oluyorlar.

İSTANBUL’DA YOLLAR DEPREM İÇİN HAZIR MI?

İstanbul’da da hazırız. Yaptığımız tüm yatırımların arkasındayız. Yaptığımız tüm yollara kefiliz. İnşallah böyle felaketlerle karşılaşmayız ama yaptığımız yollar bozulmadan kalacak. Bir kere ulaşım yatırımı yaparsın ama uzun yıllar kullanırsın. FSM’nin iplerini değiştiriyoruz, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde de aynı şeyi yapıyoruz. Köprülerimiz depremlerde güvenli diyebiliriz. Bunlar mühendislik dehaları. Bilim ve teknoloji ile çalışıyoruz. Çanakkale, 280 km/saat rüzgar yükünü kaldırabilecek dayanıklı bir yapıya sahiptir. Ayakta duracak projeler bunlar.

“YATIRIMLARDA İLERLEME YOK”

İstanbul’da kentsel dönüşüm çok önemli bir konu. Tabii vatandaşlarımızın çok daha duyarlı olması gerekiyor. Binaların yenilenmesi gerekiyor. Bunlar ulaşıma da yansıyor tabii ki. İBB’nin çok değerli bir sorumluluğu var. Bunlar bir çalıştay düzenleyerek çözülemez. Yatırımlarda ilerleme yok. İBB Haziran 2019’dan beri çivi çakmadı. Metrolardan bahsediyorum. O zaman neden işe geldin? Belediyenin yapması gereken metroyu biz yaptık. Seçimin üzerinden 4 yıl geçti ve bir projenin yüzde 5’i tamamlandı. İBB’nin bütçesi bunu yapabilecek güçte. Böyle bir hizmet mümkün mü? Sonunda vatandaşlarımız cevabını sandıkta verecek. Bu metrolar yapıldığında vatandaşın yaşam kalitesi yükselecek. Konuşmaya gelince, herkesten daha çok konuşurlar.

“Vatandaşımız 14 MAYIS’TA YAPILMAYAN İŞLERİN HESABINI SORACAK”

Tüneller, İstanbul için en uygun ulaşım yatırımıdır. Kağıthane’de tünelden günde 60 bin araç geçiyor. Duyarsız yönetim gelince Dolmabahçe İkmal Tüneli durduruldu. 500 milyon liralık yatırım boşa gitti. Sarıyer-Kilyos tünelinin yapımına başladık. 2 buçuk yılda bitecek. İBB yönetimi ile arpa yolundan yürüyemeyiz. Vatandaşlarımız 14 Mayıs’ta yapılmayan çalışmaların hesabını soracak.

‘ANKARA-SİVAS HATTI 26 NİSAN’DA AÇILACAK’

Ankara-İzmir arasını hızlı trenle 3 buçuk saatte gideceğiz, 2 buçuk yılda bitecek. 1 hafta sonra Ankara-Sivas hattımızı açıyoruz. 26 Nisan’ı hedefledik. Dünyanın mega projelerinden biri. Maliyet değeri 70 milyar TL. 2 saatte Ankara’dan Sivas’a gidecek. Hızlı tren ayrı bir konfor. Ülkemizde de bu konforu yaymak için çalışıyoruz. Yük taşımacılığında demiryolu kullanımı düşüktür. Yükün %90’ı deniz yoluyla taşınır.

HAYDARPAŞA GARI’DA SON DURUM NE?

Haydarpaşa ve Sirkeci istasyonu sembolik yapılardır. Haydarpaşa’da arkeolojik kazılar devam ediyor. Tren garı ve müze olarak kullanılacak. Önemli adımları attık. İstanbul’un tarihi ortaya çıkıyor. Sitede gösterilecekler. Sirkeci ve Kazlıçeşme’nin ortasında mükemmel işler yapıyoruz. İstanbul aslında burası demek. Orada bir yaşam alanı üretiyoruz. Orada bir demiryolu müzesi var, onu daha da genişleteceğiz. Farklı işlevlere sahip müzelerle İstanbulluların hizmetinde olacak.

SÜPER HIZLI TREN HAKKINDA

İstanbul-Ankara ortası 80 dakika olacak. Kadıköy-Kızılay arası 80 dakika sürecek. 350 km hız yapacak. Bu kolay bir çizgi değil. Çok yüksek teknoloji getiren bir yatırımdır. Kazıya çıktığımızda en fazla 5 yılda bitecek bir proje. Bu işi yapabilecek firmalarla yola çıkacağız. 5 yılda tamamlamayı hedefliyoruz. Ülkemizi ulaşımda belli bir seviyeye taşıyacak. Mevcut trenimiz şu anda bir ihtiyaca cevap veriyor. Ayrıca uçak yolculuğundan daha kısa sürede varacaktır. Uçağa gerek yok. Havayolu elbette devam edecek ama Ankara’dan İstanbul’a giden treni tercih edecek. Hızlı trende bilet fiyatları otobüslere göre daha düşük.

MERKEZİ İSTANBUL-ANKARA SAAT 5’E İNİYOR

İstanbul-Antalya 5 saat olacak. Demiryolu ağımız artarak devam edecek. Alanya’yı Mersin’e tünellerle duble yol olarak bağlayacağız.

DEMİRYOLU GÜVENLİĞİNDE SON DURUM NEDİR?

Sinyalizasyonda çok iyi bir konuma geldik. gelmeye devam ediyoruz. Demiryollarının bakımı ve temizliği yapılıyor. Hızlı tren sinyalizasyonu konusunda da atmamız gereken adımlar var. 19,5 milyon insan demiryolu ile taşınmıştır. Yatırımlardan sonra 270 milyon kişiye çıkacak.

İŞTE YENİ ZİGANA TÜNELİ’NİN AÇILACAĞI TARİH

Yeni Zigana Tüneli gurur duyacağımız projelerden biridir. Tamamlandığında Avrupa’nın en uzun, dünyanın 3. en uzun tüneli olacak. İnşallah 3 Mayıs’ta Cumhurbaşkanımızın da katılımıyla açılışını yapacağız.

“GAYRETTE- HAVAALANI HATTI MAYIS AYINDA AÇILACAK”

Demiryolları olmazsa olmaz bir yatırımdır. Adana’da 15 Temmuz Şehitler Köprüsü şehre hizmet edecek bir köprüdür. Adana’nın Boğaziçi Köprüsü diyebiliriz. İnşallah 28 Nisan itibariyle açılışını yapacağız. Çok önemli bir proje. Türkiye’de ulaşımda ve sağlıkta hayal bile edilemeyecek birçok şeyi başardı. Ülkemiz güçlü bir altyapı ile büyüyecektir. Gayrette-Havalimanı hattı Mayıs ayında açılacak.

kinik-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort